Kuomalle brändilähettiläitä

Etsimme Kuomalle brändilähettiläitä talvikaudelle 20/21!

Oletko Sinä kenkiä ja vaatteita rakastava aktiivinen somettaja, jolla on pieniä lapsia, 2-10 vuotiaita? Toivomme löytävämme Sinut, joka olet
*aktiivinen, luotettava ja visuaalista silmää omaava taitava somettaja
*arvostat Kuoman tuotteita ja haluat tuoda niitä esille sosiaalisessa mediassa.

Jos Sinä sovit tähän tehtävään, toimi näin:
*seuraa meitä @kuomafinland (Instagram, Facebook)
*jätä lyhyt viesti julkaisun kommenttikenttään Kuoman Instagram tai Facebook sivulla
*lähetä meille sähköpostia: markkinointi@kuoma.fi ja kerro lyhyesti miksi sopisit tähän tehtävään, minkä ikäisiä lapsia sinulla on, minkälaisia kuvia ottaisit ja minkälaisessa ympäristössä sekä mitä sosiaalisen median kanavia käytät.

Tarjoamme sinulle valikoiman uusia Kuoman lasten talviulkoiluvaatteita (koot 82-164) ja kenkiä (koot 19-38) käyttöösi. Myös aikuisten kenkämalleja voimme lähettää käyttöösi.

Lähettiläänä sitoudut julkaisemaan 3-5 kpl hyvälaatuisia kuvia kuukaudessa lähettämistämme tuotteista aikavälillä lokakuu 2020-helmikuu 2021. Kuvia tullaan jakamaan Kuoman sosiaalisen median kanavissa ja käyttämään markkinoinnissa.

Tuotteisiimme voit käydä tutustumassa: www.kuomashop.fi Tuotteet valitsemme yhdessä.

Haku päättyy 27.9.2020!
Odotamme innolla yhteydenottoasi. Huomioithan, että tilisi tulee olla julkinen!

Kuoman verkkokauppa avattu

Kuoman oma verkkokauppa www.kuomashop.fi on avattu. Verkkokauppaamme pyrimme tuomaan kaikki valmistamamme mallit asiakkaidemme saataville. Myös uusi Kuoma lasten talvivaatemallistomme on ostettavissa verkkokaupastamme. Talvivaatemallistossamme on pyritty siihen, että vaatteet ovat paitsi laadukkaita ja kestäviä, ne myös sopivat lasten talvikenkämallistoon.

Käy tutustumassa jalkine- ja talvivaatemallistoomme ja tilaa omasi: www.kuomashop.fi. Mikäli tarvitset apua esimerkiksi oikean kooon valinnassa asiakaspalvelumme neuvoo mielellään: 015 415 1100 tai kuomashop@kuoma.fi.

Olemme myös keränneet infoa verkkokaupasta tälle sivulle. Lisätietoa lasten jalkineiden koon valinnasta yms. löydät täältä.

Kuoma Kenkäviikoilla Vantaan Fashion Centerissä

Kuoma esittelee Fashion Centerissä Vantaalla 20.-22.8.2020 järjestettävässä tapahtumassa kesän 2021 mallistoa. Samalla mahdollisuus saada tietoa myös tulevan talven mallistosta. Tervetuloa tutustumaan!

Kuoma mukana Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen -kampanjassa

Kuomiokoski Oy/Kuoma on mukana Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen -kampanjassa yhdessä K-ryhmän, Suomalaisen Työn Liiton, Ruokatieto ry:n ja Kotimaiset kasvikset ry:n kanssa. Kampanjassa kannustamme ostamaan suomalaista ruokaa, käyttötavaroita ja rautakaupan tuotteita. Tavoitteenamme on kohdistaa ostot suomalaiseen työhön, jotta työllistämme ja pidämme Suomen pyörät pyörimässä.

Lähdimme mukaan kampanjaan, koska haluamme kannustaa suomalaisia pohtimaan omia ostovalintojaan ja niiden merkitystä työllisyydelle Suomessa. Tämä on yrityksellemme erittäin tärkeä asia, koska valmistamme jalkineemme Suomessa ja haluamme tehdä sitä jatkossakin, toimitusjohtaja Antti Puttonen kommentoi.

Suomalaisten tilanteet ovat tällä hetkellä erilaisia, mutta jokainen voi olla osa hyvän ketjua ja tehdä mahdollisuuksiensa mukaan joko pienen tai suuren valinnan suomalaisen työn puolesta, joten kaikilla valinnoilla on merkitystä.

Kampanjayhteistyön kantava teema ”Ole osa hyvän ketjua” tekee kaikista toimijoista, eli tavarantoimittajista ja valmistajista aina kuluttajiin ja ostajiin saakka aktiivisia toimijoita yhteisen kriisin ratkaisussa. Jokainen ketjun osa on tärkeä. Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala toivottaa Kuomiokoski Oy:n tervetulleeksi osaksi tätä ketjua ja mukaan kampanjaan.

Tämä yhteistyö hakee voimansa koronakriisin aikana esiin nousseesta yhteisöllisyyden tunteesta ja suomalaisten auttamisen halusta. Ostamalla työtä Suomeen välittää myös niistä ihmisistä, jotka tekevät suomalaista työtä. Nyt tarvitaan kaikki toimimaan hyvän asian puolesta, Lausala korostaa.

Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen on Suomalaisen Työn Liiton, K-ryhmän, Ruokatieto ry:n ja Kotimaiset kasvikset ry:n sekä yritysten yhteisviestintäkampanja suomalaisen työn puolesta. Se kannustaa suomalaiset ostamaan suomalaisia elintarvikkeita, käyttötavaroita sekä rakentamisen ja talotekniikan tuotteita. Kampanjan aihetunnisteet ovat: #oleosahyvänketjua ja #ostatyötäsuomeen. Lisäksi merkkien aihetunnisteet ovat: #Avainlippu #DesignfromFinland #hyvääsuomesta #puhtaastikotimainen

Lisätietoja:
Sari Ikonen, markkinointi, Kuomiokoski Oy, 015 415 110, sari.ikonen@kuoma.fi

Tero Lausala, toimitusjohtaja, Suomalaisen Työn Liitto, p. 050 407 2623, tero.lausala@suomalainentyo.fi

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Liitto hallinnoi suomalaisesta työstä kertovia merkkejä ja vaikuttaa ostopäätöksiin, jotta työpaikat säilyvät ja uusia syntyy. www.suomalainentyo.fi

Kuoma on vastuullisesti valmistettu

24. huhtikuuta tulee kuluneeksi 7 vuotta siitä, kun Rana Plaza -rakennus romahti Bangladeshissa. Yli 1 130 ompelutehtaan työntekijää kuoli ja yli 2 500 ihmistä loukkaantui. Siksi joka vuosi huhtikuun viimeisellä viikolla järjestetään Vaatevallankumous-kampanja, englanniksi Fashion Revolution. Vaatevallankumouksessa ihmiset ympäri maailman näyttävät, että haluamme vaateteollisuudelta vastuullisuutta ja läpinäkyvyyttä. Kuoma on mukana kampanjassa ja haluaa tuoda esille oman toimintansa vastuullisuutta.

Suomessa toimii enää muutama kenkätehdas ja Kuoma on yksi vanhimmista. Olemme erittäin ylpeitä omasta Kuomiokoskella sijaitsevasta tehtaastamme, jossa tänä päivänä työskentelee noin 100 ammattitaitoista kengäntekijää. Tarinamme on alkanut samalla paikkakunnalla jo vuonna 1928.

Periaatteemme on valmistaa kestäviä ja laadukkaita tuotteita. Olemme vastuullinen toimija ja käytämme aina mahdollisuuksien mukaan kierrätysmateriaaleja kenkien valmistuksessa. Valmistusmateriaalit hankimme vastuullisilta toimijoilta Euroopasta. Minimoimme materiaaleista syntyvän hävikin, ja jäljelle jääneistä jätteistämme tehdään energiaa polttolaitoksessa. Arvostamme työntekijöitämme ja heidän ammattitaitoaan ja meillä työskennellään turvallisissa työoloissa. 

Voit siis ostaa rauhassa Kuomat, aidot suomalaiset jalkineet. Kotimaisuuden takaa myös jalkineillemme myönnetty Avainlippu-tunnus.

Kuomiokoski Oy mukana yhteistyössä vastuullisuuden puolesta

Suomalaisen Työn Liitto tuo vastuullisuutta esiin laajasti yhdessä Avainlippu-merkkiä kantavien yritysten kanssa. Tavoitteena on kertoa Suomessa tehtävän työn yhteiskuntavastuullisuudesta, mikä on jäänyt vastuullisuuskeskustelussa taka-alalle. Kuomiokoski Oy on mukana yhteistyössä tuomassa vastuullisuustekoja esiin.

Liiton tutkimukset osoittavat, että kuluttajilla sekä yritysten ostoista ja julkisista hankinnoista vastaavilla vastuullisuus vaikuttaa jo nyt merkittävästi ostopäätöksiin. Tulevaisuudessa sen merkitys tulee vain kasvamaan.

”Suomalainen työ on monella tapaa vastuullista, minkä haluamme tuoda esiin Avainlippu-yritysten kanssa. Tavoitteenamme on pysäyttää asiakas ostopäätöksen äärellä ja auttaa häntä tekemään vastuullinen valinta, joka tukee suomalaista työtä”, kertoo Suomalaisen Työn Liiton tutkimuspäällikkö Jokke Eljala.

Suomalaisen Työn Liitto myöntää Suomessa valmistetuille tuotteille ja suomalaisomisteisten yritysten palveluille Avainlippu-merkkiä. Liitto kartoitti Avainlippu-yritysten johtajien ajatuksia ja tarpeita vastuullisuuteen liittyen syksyllä 2019. Lähes kaikki vastaajat pitivät vastuullisuutta tärkeänä asiana yrityksessään. Kahdeksan kymmenestä vastaajasta on sitä mieltä, että Avainlippu-merkki kertoo yrityksen vastuullisuudesta.

Kuomiokoski Oy:n valmistamille Kuoma kesä- ja talvijalkineille myönnetty Avainlippu-tunnus on osoitus suomalaisesta työstä ja Suomessa valmistetuista tuotteista.

”Kuomiokoski Oy on täysin suomalaisomisteinen perheyritys. Teemme suomalaiseen jalkaan sopivia kesä- ja talvijalkineita Kuoma-tuotemerkillä. Periaatteemme on valmistaa kestäviä ja laadukkaita tuotteita. Avainlippu on meille ja asiakkaillemme merkki kotimaisuudesta, korkeasta laadusta sekä vastuullisuudesta. Kotimaisuus on meille voimavara nyt ja tulevaisuudessa”, kertoo Kuomiokoski Oy:n toimitusjohtaja Antti Puttonen.

Kyselyn perusteella yrityksissä pidetään tärkeänä hyvää työnantajuutta ja vastuullisuuden huomiointia tuotteen valmistuksessa tai palvelun tuottamisessa. Parhaiten vastuullisuuden osa-alueista yrityksissä toteutuu henkilökunnan hyvinvoinnista huolehtiminen ja tuotantoketjujen läpinäkyvyys.

”Haluamme toimia vastuullisesti ja käytämme aina mahdollisuuksien mukaan kierrätysmateriaaleja kenkien valmistuksessa. Valmistusmateriaalit hankimme vastuullisilta toimijoilta Euroopasta. Arvostamme työntekijöitämme ja heidän ammattitaitoaan ja meillä työskennellään turvallisissa työoloissa”, Puttonen toteaa.

Laadukkaiden ja pitkäikäisten tuotteiden valmistamista pidetään tärkeimpänä yritysten vastuullisuustekona

Suomalaisen Työn Liitto tutki loppuvuodesta myös kuluttajien käsityksiä vastuullisuuteen ja Avainlippu-merkkiin liittyen. Laadukkaiden ja pitkäikäisten tuotteiden valmistamista pidetään tärkeimpänä yritysten vastuullisuustekona (95 %). Lähes yhtä tärkeänä pidetään sitä, että yritys huolehtii työntekijöidensä hyvinvoinnista ja maksaa heille asianmukaista palkkaa (94 %). Vähiten tärkeänä tekona pidetään rahanarvoisten työsuhde-etujen tarjoamista (63 %).

Suomalaisen Työn Liitto tulee vuoden aikana viestimään suomalaisen työn vastuullisuudesta monin eri tavoin ja useissa eri kanavissa yhdessä jäsenyritystensä kanssa.

”Yritykset ovat kokeneet vastuullisuuteen liittyvän yhteistyömme erittäin tärkeäksi ja ovat lähdössä laajalla rintamalla mukaan kertomaan toimintansa vastuullisuudesta. Olitpa kuluttaja, yrityspäättäjät tai kuntahankinnoista vastaava, tunniste #vastuullisuusteko kannattaa laittaa seurantaan”, kehottaa Eljala.

Frankly Partners toteutti Suomalaisen Työn Liiton toimeksiannosta kvantitatiivisen online-kyselyn väestöä edustavassa laatu-sertifioidussa paneelissa (Norstat Finland Oy) 22.11.-12.12.2019. Kohderyhmänä oli 15+ -vuotiaatsuomalaiset valtakunnallisesti. Tutkimukseen vastasi yhteensä2010 suomalaista. Suomalaisen Työn Liitto toteutti kvantitatiivisen online-kyselyn Surveypal-työkalulla 10.1.-25.10.2019. Kyselyyn vastasi yhteensä 213 Avainlippu-yrityksen toimitusjohtajaa ja toiminnanjohtajaa.

Lisätietoja:

Antti Puttonen, toimitusjohtaja, Kuomiokoski Oy, antti.puttonen@kuoma.fi, 015 415 110

Jokke Eljala, tutktimuspäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, jokke.eljala@suomalainentyo.fi, 050 374 7410

Kuomiokoski Oy on vuonna 1928 perustettu kenkä- ja lastenvaatevalmistaja, jonka tuotteissa yhdistyvät suomalainen osaaminen, mukavuus, laadukkuus ja käytännönläheisyys. Kuoman tehdas toimii Etelä-Savossa. Kaiken kaikkiaan Kuoma työllistää noin 100 henkilöä Suomessa. www.kuoma.fi

Onhan siinä Avainlippu -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton ja Avainlippu-yritysten yhteinen kampanja, joka on käynnissä nyt jo kolmatta vuotta. Kampanjan tehtävänä on lisätä Avainlippu-alkuperämerkin tunnettuutta ja vaikutusta ostopäätöksiin sekä tuoda yritysten vastuullisuustekoja esiin. www.avainlippu.fi

Kuoma mukana messuilla Oslossa, Tukholmassa ja Moskovassa helmikuussa

Kuoma osallistuu Tukholmassa kenkä- ja laukkumessuille (Nordic Shoe and Bag) 5.-7.2., Oslossa kenkämessuille (Skomesse) 7.-9.2. ja Moskovan lasten muotimessuille (CJF) 24.-27.2.2020. Mukana osastollamme kenkien lisäksi myös Kuoman lasten talviulkoiluvaatteet.

Tervetuloa Kuoman uusille verkkosivuille!

Olet saapunut Kuoman uudistetuille verkkosivuille. Sivut päivittyvät edelleen rakentaessamme niistä entistäkin paremmin sinua palvelevat! Pieni hetki vain…