Verkkokaupan toimitusehdot

Ilmainen toimitus Suomessa yli 120 euron tilauksiin

Tämän verkkokaupan toimitusehdot koskevat vain toimituksia Manner-Suomeen. Verkkokaupassa esillä olevien tuotteiden hinnat ilmoitetaan euroina ja hinnat sisältävän arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden muutoksiin tuotetiedoissa, hinnoissa, valikoimassa sekä toimitusehdoissa kehittääksemme verkkokauppaa. Mikäli sivuilla olevissa hinta- tai tuotetiedoissa esiintyy ilmeisiä virheitä, emme ole velvollisia toimittamaan tuotteita virheellisten tietojen mukaisesti.

Tilauksesta lähetetään saapumisviesti sähköpostilla tilauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen. Viesti lähetetään asiakkaalle myös kun tilaus on käsitelty varastollamme. Voit seurata toimituksen etenemistä toimitusvahvistuksessa olevasta seurantalinkistä. Mikäli Sinulla on kysyttävää tilauksesi etenemisestä tai et saanut vahvistusta ota yhteyttä: kuomashop@kuoma.fi

Kaikki toimitusaikaa koskevat päivämäärät ovat viitteellisiä, mutta pyrimme käsittelemään saapuneet tilaukset varastollamme arkipäivisin 2-7 vuorokauden sisällä tilauksen vastaanottamisesta ja hyväksymisestä, jonka jälkeen tuote lähtee toimitukseen. (Huom! Pyhäpäivät tai suuret tarjouskampanjat voivat viivästyttää tilausten lähtemistä varastoltamme). Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty. Kuljetusyhtiön seurannassa paketti näkyy parin päivän sisällä tilauksen käsittelystä.

Toimitus Manner-Suomeen

Tilaukset toimitetaan ilmoittamaanne osoitteeseen Manner-Suomessa. Toimittajiin kuuluvat Posti ja Postnord. Postilta on valittavissa toimitus kotiin, Postiin tai pakettiautomaattiin. Postnord vaihtoehdot ovat toimitus kotiin, palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin.

Pyrimme käsittelemään saapuneet tilaukset varastollamme arkipäivisin 2-7 vuorokauden sisällä tilauksen vastaanottamisesta ja hyväksymisestä, jonka jälkeen tuote lähtee toimitukseen.

Toimituskulut ovat 5,90 euroa ja kotiinkuljetuksille 9,90 euroa. Yli 120 euron tilauksille on ilmaiset toimituskulut.

Posti Postipaketti (postit, automaatit) 5,90€

Posti Kotipaketti 9,90€

Postnord Mypack Collect (automaatti tai palvelupiste) 5,90€

Postnord Mypack Home (kotiin) 9,90€

Huom! Tämän verkkokaupan kautta ei voi tilata tuotteita Ahvenanmaalle. Toimituskulut koskevat vain toimituksia Manner-Suomeen.

Huomioithan, että ruuhka-aikoina, kuten ennen joulua ja Black Friday kampanjan aikaan valittu noutopiste voi olla täynnä ja kuljetusyhtiö joutuu viemään lähetyksen alkuperäisen noutopisteen sijaan varanoutopisteeseen. Erityisesti suosituimmat automaatit voivat helposti täyttyä, jolloin osa niihin osoitetuista lähetyksistä joudutaan viemään automaatin lähellä olevaan varanoutopisteeseen. Myös paketin suuri koko voi muuttaa noutopistettä, koska isot paketit eivät välttämättä mahdu automaattiin. Paketit kannattaa siis myös noutaa mahdollisimman pian, jotta noutopisteestä vapautuu tilaa seuraaville paketeille.

Palautusehdot

Kuluttajalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa verkko-ostos 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Kuluttaja voi ilmoittaa palautuksesta käyttämällä palautuslomaketta (toimitetaan tuotteen mukana). Emme vastaanota palautuksia edellämainitun ajan jälkeen. Palauttaminen on maksutonta asiakkaalle, mutta alkuperäisiä toimituskuluja ei hyvitetä. Jotta palautus voidaan käsitellä, hyväksyä ja hyvittää, pyydämme tutustumaan palautusehtoihin huolellisesti. Tuotevaihdot eivät ole mahdollisia. Voit tehdä haluatessasi uuden tilauksen. Mikäli Teillä on vaikeuksia palautuksen tekemisen kanssa, tai Teillä on kysyttävää, otattehan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun kuomashop@kuoma.fi tai p. 015 415 1100 arkisin 10-16. Ohjeet vaihtoa ja palauttamista varten:

  1. Täyttäkää paketin mukana saamanne palautuslomake huolellisesti.
  2. Pakatkaa tuotteet niihin pakkauksiin, joissa ne toimitettiin Teille. Huolehtikaa, että mahdolliset riippulaput ja muut tuotetiedot ovat kiinni tuotteissa. Laittakaa palautuslomake pakkaukseen ja sulkekaa paketti.
  3. Liimatkaa paketin päälle tilauksen yhteydessä saamanne palautusrahtikirja.
  4. Mikäli alkuperäinen tilauksenne kuljetettiin Postnordin kautta, palauttakaa paketti Postnordin toimipisteeseen. Postin kautta tulleet paketit palautetaan Postin toimipisteeseen.
  5. Ottakaa talteen saamanne palautuskuitti. Tämä kuitti on tositteenne palautuksesta.

Kuluttajalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa verkko-ostos 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Kuluttaja voi ilmoittaa palautuksesta käyttämällä palautuslomaketta (toimitetaan tuotteen mukana). Emme vastaanota palautuksia edellämainitun ajan jälkeen. Palauttamisoikeutta ei kuitenkaan ole, jos tuote on otettu käyttöön tai peruuttamisesta ilmoitetaan edellä mainitun määräajan jälkeen. Kaikki paitsi tuotepakkauksen avaaminen ja tavanomainen tuotteeseen tutustuminen ja sovittaminen katsotaan tuotteen käyttämiseksi. Kuluttajansuojalain mukaan verkkokaupalla on oikeus olla hyvittämättä rahoja, kunnes se on saanut palautetun tuotteen/tuotteet takaisin tai kunnes kuluttaja voi osoittaa esimerkiksi palautuskuitilla, että palautus on lähetetty. Kuluttajalle palautetaan tuotteen hinta (ilman postikuluja) 14 vuorokauden sisällä tavaroiden palauttamisesta.

Noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palauttaminen. Jos asiakas ei nouda pakettiaan ajoissa (Posti ja Postnord 7 päivän kuluessa), paketti lähetetään takaisin Kuomiokoski Oy:lle. Noutamattomista paketeista peritään asiakkaalta 20 euroa. Maksu koostuu toimitus-, uudelleen varastointi ja muiden kulujen todellisista kustannuksista. Summa vähennetään asiakkaalle suoritettavasta maksunpalautuksesta. Tuotevaihdot eivät tällä hetkellä ole mahdollisia. Mikäli asiakas haluaa vaihtaa tuotteen, tuote tulee palauttaa ja asiakkaan tulee tehdä uusi tilaus. Palautuneen tuotteen summa hyvitetään maksutavan mukaan. Alkuperäisiä toimituskuluja ei kuitenkaan hyvitetä.