Tilaus- ja sopimusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot ja maksutavat

Kuoma verkkokaupan tuotteiden sopimuskumppani: Kuomiokoski Oy (myöhemmin tekstissä Kuoma)
Y-tunnus: 0166561-0.
Osoite: Pohjallistie 1, 52780 Kuomiokoski.
Asiakaspalvelu: kuoma@kuoma.fi

Myymme tuotteita Kuoma verkkokaupasta vain täysi-ikäisille yksityishenkilöille, joilla ei ole jälleenmyyntiliiketoimintaa. Emme hyväksy tilauksia yrityksiltä, yhdistyksiltä tai muilta juridisilta henkilöiltä. Verkkokaupan tuotehinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Toimitamme Kuoma tuotteita Suomen verkkokaupasta yksinomaan Manner-Suomeen. Vaihtamalla toimitusmaata verkkosivustolla pääset siirtymään Kuoman muihin verkkokauppoihin, joilla on toimituksia toisiin maihin.

Mikäli ette löydä etsimäänne tuotetta tai jokin askarruttaa mieltänne, otattehan yhteyttä meihin. Asiakaspalvelumme auttaa joko sähköpostilla kuoma@kuoma.fi tai puhelimitse arkisin klo 10-16, p. 015 415 1100.

Tilaaminen

Voidaksesi tilata Kuoma tuotteita verkkokaupasta sinun täytyy antaa nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi, maksutietosi ja muut ostamiseen vaaditut tiedot. Ostajan tulee olla täysi-ikäinen (vähintään 18-vuotias) ja olla ostotapahtumaan käytetyn pankki-/luottokortin laillinen omistaja.

Jos luot Kuoma verkkokauppaan oman tilin, luot samalla henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Sinun on pidettävä käyttäjätunnus ja salasana salassa. Olet henkilökohtaisesti vastuussa kaikista ostotapahtumista, jotka tehdään tiliäsi ja tunnuksiasi käyttäen. Sinun tulee ilmoittaa Kuomalle välittömästi, mikäli käyttäjätunnuksesi ja/tai salasanasi joutuu kolmannen osapuolen haltuun, jolloin Kuoma pidättää oikeuden sulkea tai poistaa käyttäjätunnuksesi ennalta ilmoittamatta.

Tuotteet tilataan osoitteesta www.kuoma.fi verkkokaupasta ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassaoleviin toimitusehtoihin. Kaikki tilaukset käsitellään luottamuksellisesti.

Asiakkaan antamia tietoja voidaan käyttää tuotteita toimitettaessa, markkinointitarkoituksiin kuuluvia tarjouksia lähetettäessä sekä, jos tuotteiden toimituksessa ilmenee ongelmia. Asiakkaille voidaan myös lähettää uutiskirjeitä tai tarjouskirjeitä sähköpostitse. Asiakkaalla on aina mahdollisuus kieltää markkinointikirjeiden tms. vastaanottaminen ilmoittamalla siitä tilauksen yhteydessä tai myöhemmin markkinointi@kuoma.fi.

Tuotetiedot, tuotteiden saatavuus ja hinnoittelu

Pyrimme varmistamaan, että tuotteemme ovat verkkokaupassa mahdollisimman oikeissa väreissä ja totuudenmukaisina. Koska näytöllä näkemäsi värit riippuvat näytöstäsi, emme kuitenkaan voi taata, että ne vastaavat täysin tuotteen todellisia värejä.

Pyrimme esittämään tuotteiden saatavuuden verkkokaupassamme totuudenmukaisesti, mutta emme voi taata verkkokaupassa tarjolla olevien tuotteiden saatavuutta. Tilausten toteutuminen riippuu saatavuudesta ja edellyttää Kuoman hyväksyntää.

Kuoma varaa oikeuden ilman vastuuta tai ennakkoilmoitusta muuttaa, keskeyttää tai lakkauttaa minkä tahansa Kuoma tuotteen valmistuksen ja myynnin tai muuttaa tuotteen hintaa verkkokaupassa.

Tuotteesta veloitetaan se hinta, joka on ilmoitettu verkkokaupassa tilauksentekoajankohtana. Hinta näkyy ostoskorissa ennen kassalle siirtymistä ja vahvistetaan tilausvahvistuksessa. Jos verkkokaupassa ilmoitettu hinta on virheellinen ilmeisen kirjoitusvirheen tai muun ilmeisen erehdyksen vuoksi, virheellinen hinta ei sido Kuomaa. Kuomalla on oikeus muuttaa hintoja ennalta ilmoittamatta. Muutettuja hintoja sovelletaan hinnanmuutoksen voimaantulon jälkeen tehtyihin tilauksiin.

Asiakkaan tulee lisätä mahdolliset alennuskoodit tilaukselle ennen tilauksen maksamista, alennuksia ei voida hyvittää tai lisätä jälkikäteen.

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta asiakas voi tarkistaa:
• tilausnumeron

• yhteenvedon tilauksesta (tuotetiedot, maksutiedot, toimitus- ja laskutustiedot)

• linkin tilauksen kuljetuksen seurantaan

• Kuoma verkkokaupan yhteystiedon

      Maksutavat

      Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: ‍

      Pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki‍

      Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley (Collector), OP Lasku ja Jousto (katso sopimus yms. ehdot palveluntoimittajan sivuilta. Palveluntarjoajilla voi olla esimerkiksi lisämaksuja)

      Korttimaksaminen: Visa, Mastercard ja American Express

      Mobiilimaksut: MobilePay, Pivo ja Siirto

      Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta. Lue lisää maksutavoista täältä.

      Maksupalvelutarjoaja

      Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

      Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
      Innova 2 Lutakonaukio 7
      40100 Jyväskylä
      Puhelin: 020 718 1830
      www.paytrail.com

      Kaikki toimitusaikaa koskevat päivämäärät ovat viitteellisiä, mutta pyrimme käsittelemään saapuneet tilaukset varastollamme arkipäivisin viimeistään 2-7 vuorokauden sisällä tilauksen vastaanottamisesta ja hyväksymisestä, jonka jälkeen tuote lähtee toimitukseen. Ruuhka-aikoina kuten ennen joulua tai alennuskampanjoiden aikana käsittelyaika voi olla pidempi. Tilaus toimitetaan valitsemallanne toimitustavalla valitsemaanne toimituspisteeseen. Huomioittehan, että Kuoma ei voi muuttaa jälkikäteen tilauksen yhteydessä valitsemaanne kuljetustapaa tai toimituspistettä.

      Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan mukaisesti. Toimituskulut ja toimitusvaihtoehdot esitetään ostoskori- ja kassasivulla.

      Käytämme Postin toimituksissa Shipit Ab Oy:n postituspalvelua. Toinen toimitusvaihtoehto on Postnord. Postilta on valittavissa toimitus kotiin, Postiin tai pakettiautomaattiin. Postnord toimitukset kotiin, palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin. Alla toimituskulujen hinnat:

      • Posti postipaketti (postit ja pakettiautomaatit) 5,90€
      • Posti Kotipaketti 9,90€
      • Postnord MyPack Collect (automaatti tai palvelupiste) 5,90€
      • Postnord MyPack Home (kotitoimitus) 9,90€
      • Ilmainen toimituskulu yli 120 euron tilauksille

      Huomioithan, että ruuhka-aikoina, kuten joulun ja esim. Black Friday kampanjan aikaan valittu noutopiste voi olla täynnä ja kuljetusyhtiö joutuu viemään lähetyksen alkuperäisen noutopisteen sijaan varanoutopisteeseen. Erityisesti suosituimmat automaatit voivat helposti täyttyä, jolloin osa niihin osoitetuista lähetyksistä joudutaan viemään automaatin lähellä olevaan varanoutopisteeseen. Myös paketin suuri koko voi muuttaa noutopistettä, koska isot paketit eivät välttämättä mahdu automaattiin. Paketit kannattaa siis myös noutaa mahdollisimman pian, jotta noutopisteestä vapautuu tilaa seuraaville paketeille.


      Tuotereklamaatiot

      Tilauksen mukana toimitetaan tilausvahvistus. Tämä toimii kuittina ja takuutodistuksena. Mikäli Kuoma jalkineissa havaitaan virhe ja ostitte tuotteen jälleenmyyjältä, voitte ottaa yhteyttä ko. myymälään. Muussa tapauksessa voitte ottaa yhteyttä Kuoman asiakaspalveluun, asiakaspalautukset@kuoma.fi. Tarkemmat reklamaatio-ohjeet löytyvät sivultamme: https://kuoma.fi/pages/reklamaatiot
      Vaatimus virheen korjaamisesta on tehtävä kohtuullisen ajan kuluessa virheen havaitsemisesta. Virhevastuu korvaa tuotteen materiaali- ja valmistusvirheet. Virhevastuuaika on 1. laadun kengillä 24 kk (kengän pohja). Päällisellä on 12 kk takuu. Takuuajat alkavat ostopäivästä. Virhevastuu ei korvaa kulumista, materiaalien vanhenemista ja väsymistä, virheellisestä tai huolimattomasta käytöstä tai varastoinnista eikä jalkineiden pesun ja kuivauksen hoito-ohjeiden noudattamatta jättämisestä aiheutuneita vahinkoja.

      Palautusehdot

      Kuluttajalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa verkko-ostos 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Kuluttaja voi ilmoittaa palautuksesta käyttämällä palautuslomaketta (toimitetaan tuotteen mukana). Emme vastaanota palautuksia edellämainitun ajan jälkeen. Palautus on asiakkaalle maksutonta. Alkuperäisiä toimituskuluja ei kuitenkaan hyvitetä. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Voitte palauttaa ohjeita noudattaen käyttämättömän tuotteen, jolloin verkkokauppa hyvittää tuotteen Teille, ja voitte halutessanne tehdä uuden tilauksen. Verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta.

      Palautusohjeet


      Kuluttajalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa verkko-ostos 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Kuluttaja voi ilmoittaa palautuksesta käyttämällä palautuslomaketta (toimitetaan tuotteen mukana). Emme vastaanota palautuksia edellämainitun ajan jälkeen. Jotta palautus voidaan käsitellä, hyväksyä ja hyvittää, pyydämme tutustumaan palautusehtoihin huolellisesti. Täyttäkää paketin mukana saamanne palautuslomake huolellisesti. Pakatkaa tuotteet niihin pakkauksiin, joissa ne toimitettiin Teille. Huolehtikaa, että mahdolliset riippulaput ja muut tuotetiedot ovat kiinni tuotteissa. Laittakaa palautuslomake pakkaukseen ja sulkekaa paketti. Liimatkaa paketin päälle tilauksen yhteydessä saamanne palautusrahtikirja. Mikäli alkuperäinen tilauksenne kuljetettiin Postnordin kautta, palauttakaa paketti Postnordin toimipisteeseen. Postin kautta tulleet paketit palautetaan Postin toimipisteeseen. Ottakaa talteen saamanne palautuskuitti. Tämä kuitti on tositteenne palautuksesta. Palautuslomakkeen voitte ladata tästä!

      Noutamattomat paketit

      Noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palauttaminen. Jos asiakas ei nouda pakettiaan ajoissa, (Posti ja Postnord 7 päivän kuluessa ), paketti lähetetään takaisin Kuomiokoski Oylle. Noutamattomista paketeista perimme 20 euroa. Maksu koostuu toimitus-, uudelleenvarastointi ja muiden kulujen todellisista kustannuksista. Summa vähennetään asiakkaalle suoritettavasta maksunpalautuksesta.

      Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

      Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi, viimeistään 14 päivän kuluessa osoitteeseen kuomashop@kuoma.fi.

      Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio logistiikkakumppanille. Kaikki reklamointi hoidetaan Shipitin kautta. Reklamaatiotilanteissa, lähettäkää Shipitille sähköpostia reklamointi@shipit.fi

      Rekisteriseloste

      Tässä verkkokaupassa noudatetaan Kuomiokoski Oyn rekisteriselostetta, jonka löydät täältä.

      Muuta

      Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Kuomiokoski Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

      Sovellettava laki

      Näitä yleisiä ehtoja sovelletaan Suomen lakien mukaisesti. Pyrimme ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet suoraan asiakkaan kanssa. Mikäli erimielisyyden ratkaiseminen sisäisen reklamaatioiden käsittelyprosessin kautta ei ole onnistunut, asiakas voi ottaa yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan osoitteessa www.kuluttajariita.fi tai EU:n verkkovälitteiseen riidanratkaisuun osoitteessa ec.europa.eu/consumers/odr