Tilaus- ja sopimusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot ja maksutavat

Kuoma verkkokaupan tuotteiden sopimuskumppani: Kuomiokoski Oy (myöhemmin tekstissä Kuoma)
Y-tunnus: 0166561-0.
Osoite: Pohjallistie 1, 52780 Kuomiokoski.
Asiakaspalvelu: kuoma@kuoma.fi

Myymme tuotteita Kuoma verkkokaupasta vain täysi-ikäisille yksityishenkilöille, joilla ei ole jälleenmyyntiliiketoimintaa. Emme hyväksy tilauksia yrityksiltä, yhdistyksiltä tai muilta juridisilta henkilöiltä. Verkkokaupan tuotehinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Toimitamme Kuoma tuotteita Suomen verkkokaupasta yksinomaan Manner-Suomeen. Vaihtamalla toimitusmaata verkkosivustolla pääset siirtymään Kuoman muihin verkkokauppoihin, joilla on toimituksia toisiin maihin.

Mikäli ette löydä etsimäänne tuotetta tai jokin askarruttaa mieltänne, otattehan yhteyttä meihin. Asiakaspalvelumme auttaa joko sähköpostilla kuoma@kuoma.fi tai puhelimitse arkisin klo 8-16, p. 015 415 1100.

Tilaaminen

Voidaksesi tilata Kuoma tuotteita verkkokaupasta sinun täytyy antaa nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi, maksutietosi ja muut ostamiseen vaaditut tiedot. Ostajan tulee olla täysi-ikäinen (vähintään 18-vuotias) ja olla ostotapahtumaan käytetyn pankki-/luottokortin laillinen omistaja.

Jos luot Kuoma verkkokauppaan oman tilin, luot samalla henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Sinun on pidettävä käyttäjätunnus ja salasana salassa. Olet henkilökohtaisesti vastuussa kaikista ostotapahtumista, jotka tehdään tiliäsi ja tunnuksiasi käyttäen. Sinun tulee ilmoittaa Kuomalle välittömästi, mikäli käyttäjätunnuksesi ja/tai salasanasi joutuu kolmannen osapuolen haltuun, jolloin Kuoma pidättää oikeuden sulkea tai poistaa käyttäjätunnuksesi ennalta ilmoittamatta.

Tuotteet tilataan osoitteesta kuoma.fi verkkokaupasta ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassaoleviin toimitusehtoihin. Kaikki tilaukset käsitellään luottamuksellisesti.

Asiakkaan antamia tietoja voidaan käyttää tuotteita toimitettaessa, markkinointitarkoituksiin kuuluvia tarjouksia lähetettäessä sekä, jos tuotteiden toimituksessa ilmenee ongelmia. Asiakkaille voidaan myös lähettää uutiskirjeitä tai tarjouskirjeitä sähköpostitse. Asiakkaalla on aina mahdollisuus kieltää markkinointikirjeiden tms. vastaanottaminen ilmoittamalla siitä tilauksen yhteydessä tai myöhemmin markkinointi@kuoma.fi.

Tuotetiedot, tuotteiden saatavuus ja hinnoittelu

Pyrimme varmistamaan, että tuotteemme ovat verkkokaupassa mahdollisimman oikeissa väreissä ja totuudenmukaisina. Koska näytöllä näkemäsi värit riippuvat näytöstäsi, emme kuitenkaan voi taata, että ne vastaavat täysin tuotteen todellisia värejä.

Pyrimme esittämään tuotteiden saatavuuden verkkokaupassamme totuudenmukaisesti, mutta emme voi taata verkkokaupassa tarjolla olevien tuotteiden saatavuutta. Tilausten toteutuminen riippuu saatavuudesta ja edellyttää Kuoman hyväksyntää.

Kuoma varaa oikeuden ilman vastuuta tai ennakkoilmoitusta muuttaa, keskeyttää tai lakkauttaa minkä tahansa Kuoma tuotteen valmistuksen ja myynnin tai muuttaa tuotteen hintaa verkkokaupassa.

Tuotteesta veloitetaan se hinta, joka on ilmoitettu verkkokaupassa tilauksentekoajankohtana. Hinta näkyy ostoskorissa ennen kassalle siirtymistä ja vahvistetaan tilausvahvistuksessa. Jos verkkokaupassa ilmoitettu hinta on virheellinen ilmeisen kirjoitusvirheen tai muun ilmeisen erehdyksen vuoksi, virheellinen hinta ei sido Kuomaa. Kuomalla on oikeus muuttaa hintoja ennalta ilmoittamatta. Muutettuja hintoja sovelletaan hinnanmuutoksen voimaantulon jälkeen tehtyihin tilauksiin.

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta asiakas voi tarkistaa:
• tilausnumeron

• yhteenvedon tilauksesta (tuotetiedot, maksutiedot, toimitus- ja laskutustiedot)

• linkin tilauksen kuljetuksen seurantaan

• Kuoma verkkokaupan yhteystiedon

      Maksutavat

      Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: ‍

      Pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki‍Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley, OP

      Lasku ja JoustoKorttimaksaminen: Visa, Mastercard ja American Express

      Mobiilimaksut: MobilePay, Pivo ja Siirto

      Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

      Maksupalvelutarjoaja

      Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

      Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
      Innova 2 Lutakonaukio 7
      40100 Jyväskylä
      Puhelin: 020 718 1830
      www.paytrail.com

      Toimitukset arkipäivisin. Toimitus lähtee kuljetukseen Kuoman varastolta noin 1-7 vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ja hyväksymisestä. Mikäli toimitus viivästyy, otamme sähköpostilla yhteyttä mahdollisimman pian. Tilaus toimitetaan valitsemallanne toimitustavalla valitsemaanne toimituspisteeseen. Huomioittehan, että Kuoma ei voi muuttaa jälkikäteen tilauksen yhteydessä valitsemaanne kuljetustapaa tai toimituspistettä.

      Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan mukaisesti. Toimituskulut ja toimitusvaihtoehdot esitetään ostoskori- ja kassasivulla.

      Käytämme toimituksissa Shipit Ab Oy:n postituspalvelua. Toimittajiin kuuluvat Posti ja Matkahuolto. Postilta on valittavissa toimitus kotiin, Postiin tai pakettiautomaattiin. Matkahuollolta on valittavissa toimitus kotiin tai Lähellä paketti, joka kuljetetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään tai vastaanottajan valitsemaan pakettipisteeseen. Alla esitetyt päivämäärät ovat arvioita kuljetuksen kestosta kun tuotteet on noudettu Kuoman varastolta.

      • Posti postipaketti (postit ja pakettiautomaatit) 1-2 työpäivää 5€
      • Posti Kotipaketti 2-3 työpäivää 8€
      • Matkahuolto Lähellä paketti 1-3 työpäivää 5€
      • Matkahuolto Kotijakelu 2-3 työpäivää 8€

      Tuotereklamaatiot

      Tilauksen mukana toimitetaan tilausvahvistus. Tämä toimii kuittina ja takuutodistuksena. Mikäli Kuoma jalkineissa havaitaan virhe, siitä on tehtävä reklamaatio Kuomiokoski Oy:n asiakaspalveluun p. 015 415 1100 tai kuoma@kuoma.fi. Vaatimus virheen korjaamisesta on tehtävä välittömästi tai viimeistään 14 päivän kuluessa virheen havaitsemisesta. Virhevastuu korvaa tuotteen materiaali- ja valmistusvirheet. Virhevastuuaika on 12 kk ja se alkaa ostopäivästä. Virhevastuu ei korvaa kulumista, materiaalien vanhenemista ja väsymistä, virheellisestä tai huolimattomasta käytöstä tai varastoinnista eikä jalkineiden pesun ja kuivauksen hoito-ohjeiden noudattamatta jättämisestä aiheutuneita vahinkoja.

      Palautusehdot

      Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautus on asiakkaalle maksutonta. Alkuperäisiä toimituskuluja ei kuitenkaan hyvitetä. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksen vastaanottamisesta. Voitte palauttaa ohjeita noudattaen avaamattoman ja käyttämättömän tuotteen, jolloin verkkokauppa hyvittää tuotteen Teille, ja voitte halutessanne tehdä uuden tilauksen.

      Palautusohjeet


      Tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Jotta palautus voidaan käsitellä, hyväksyä ja hyvittää, pyydämme tutustumaan palautusehtoihin huolellisesti. Täyttäkää paketin mukana saamanne palautuslomake huolellisesti. Pakatkaa tuotteet niihin pakkauksiin, joissa ne toimitettiin Teille. Huolehtikaa, että mahdolliset riippulaput ja muut tuotetiedot ovat kiinni tuotteissa. Laittakaa palautuslomake pakkaukseen ja sulkekaa paketti. Liimatkaa paketin päälle tilauksen yhteydessä saamanne palautusrahtikirja. Mikäli alkuperäinen tilauksenne kuljetettiin Matkahuollon kautta, palauttakaa paketti Matkahuollon toimipisteeseen. Postin kautta tulleet paketit palautetaan Postin toimipisteeseen. Ottakaa talteen saamanne palautuskuitti. Tämä kuitti on tositteenne palautuksesta. Palautuslomakkeen voitte ladata tästä!

      Noutamattomat paketit

      Noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palauttaminen. Jos asiakas ei nouda pakettiaan ajoissa, (Posti ja Matkahuolto 7 päivän kuluessa ), paketti lähetetään takaisin Kuomiokoski Oylle. Noutamattomista paketeista perimme 20 euroa. Maksu koostuu toimitus-, uudelleenvarastointi ja muiden kulujen todellisista kustannuksista. Summa vähennetään asiakkaalle suoritettavasta maksunpalautuksesta.

      Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

      Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi, viimeistään 14 päivän kuluessa osoitteeseen kuomashop@kuoma.fi.

      Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio logistiikkakumppanille. Kaikki reklamointi hoidetaan Shipitin kautta. Reklamaatiotilanteissa, lähettäkää Shipitille sähköpostia reklamointi@shipit.fi

      Rekisteriseloste

      Tässä verkkokaupassa noudatetaan Kuomiokoski Oyn rekisteriselostetta, jonka löydät täältä.

      Muuta

      Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Kuomiokoski Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.