Palautukset, tuotevaihdot ja hyvitykset
Mitä teen jos haluan vaihtaa verkkokaupasta tilaamani tuotteen?
Mikäli haluatte vaihtaa tuotteen, voitte palauttaa sen ja tehdä uuden tilauksen toivomallenne tuotteelle. Palautuneen tuotteen summa hyvitetään maksutapanne mukaan, kun tuote on saapunut varastolle. Palauttaminen on ilmaista asiakkaalle, mutta alkuperäisiä toimituskuluja ei kuitenkaan hyvitetä.
Onko myös verkkokaupan ale-tuotteilla palautusoikeus?
Kyllä, kaikilla tuotteilla on normaali 14 vuorokauden palautusoikeus, myös ale-tuotteilla.
Millaiset ovat verkkokaupan vaihto- ja palautusehdot?
Asiakkaalla on oikeus palauttaa tuote 14 päivän kuluessa siitä, kun tuote on vastaanotettu. Palauttamisoikeutta ei kuitenkaan ole, jos tuote on otettu käyttöön tai peruuttamisesta ilmoitetaan edellä mainitun määräajan jälkeen. Kaikki paitsi tuotepakkauksen avaaminen ja tavanomainen tuotteeseen tutustuminen ja sovittaminen katsotaan tuotteen käyttämiseksi. Noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palauttaminen. Jos asiakas ei nouda pakettiaan ajoissa (Posti ja Matkahuolto 7 päivän kuluessa), paketti lähetetään takaisin Kuomiokoski Oylle. Noutamattomista paketeista peritään asiakkaalta 20 euroa. Maksu koostuu toimitus-, uudelleenvarastointi ja muiden kulujen todellisista kustannuksista. Summa vähennetään asiakkaalle suoritettavasta maksunpalautuksesta. Mikäli asiakas haluaa vaihtaa tuotteen, tuote voidaan palauttaa ja tehdä uusi tilaus. Palautuneen tuotteen summa hyvitetään maksutavan mukaan. Alkuperäisiä toimituskuluja ei kuitenkaan hyvitetä.
Onko palautus maksutonta verkkokaupassa?
Kyllä, palauttaminen on asiakkaalle maksutonta. Alkuperäisiä toimituskuluja ei kuitenkaan hyvitetä.
Kuinka voin palauttaa verkkokaupasta ostamani tuotteet?
Tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Palauttaminen on maksutonta asiakkaalle, mutta alkuperäisiä toimituskuluja ei hyvitetä. Jotta palautus voidaan käsitellä, hyväksyä ja hyvittää, pyydämme tutustumaan palautusehtoihin huolellisesti (palautusehdot löytyvät seuraavasta kohdasta). Mikäli Teillä on vaikeuksia palautuksen tekemisen kanssa, tai Teillä on kysyttävää, otattehan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun kuomashop@kuoma.fi tai p. 015 415 1100 arkisin 10-16. Ohjeet vaihtoa ja palauttamista varten: 1. Täyttäkää paketin mukana saamanne palautuslomake huolellisesti. 2. Pakatkaa tuotteet niihin pakkauksiin, joissa ne toimitettiin Teille. Huolehtikaa, että mahdolliset riippulaput ja muut tuotetiedot ovat kiinni tuotteissa. Laittakaa palautuslomake pakkaukseen ja sulkekaa paketti. 3. Liimatkaa paketin päälle tilauksen yhteydessä saamanne palautusrahtikirja. 4. Mikäli alkuperäinen tilauksenne kuljetettiin Matkahuollon kautta, palauttakaa paketti Matkahuollon toimipisteeseen. Postin kautta tulleet paketit palautetaan Postin toimipisteeseen. 5. Ottakaa talteen saamanne palautuskuitti. Tämä kuitti on tositteenne palautuksesta.
Kun olen palauttanut tuotteen takaisin verkkokauppaan, milloin saan hyvityksen tililleni/luottokortilleni?
Kun tuote on palautunut varastolle, kauppasumma pyritään hyvittämään mahdollisimman pian. Huomiottehan, että tuotteen palautuminen varastolle voi joissain tapauksissa kestää jopa 10 arkipäivää siitä, kun palautettava tuote on jätetty Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen. Varsinainen maksun palautus tapahtuu maksunvälittäjän eli Paytrailin kautta. Alkuperäisiä toimituskuluja ei kuitenkaan hyvitetä.
Reklamaatiot?
Mikäli tuote on ostettu jälleenmyyjältä, tulee reklamaatio tehdä kyseiselle jälleenmyyjälle. Vain jos tuote on ostettu Kuoma tehtaanmyymälästä Kuortista tai Kuoma.fi verkkokaupasta reklamaation voi tehdä suoraan Kuomalle täyttämällä alla oleva lomake (linkki) ja lähettämällä sen osoitteeseen asiakaspalautukset@kuoma.fi. Voit myös vastata reklamaatiolomakkeen kysymyksiin vapaamuotoisesti sähköpostiviestillä. Nopeuttaaksesi reklamaation käsittelyä, liitä viestiisi kuva virheellisestä tuotteesta.